Tak po zjištění některých objektivních věcí je to takto:
O2 aréna (bavíme se o koncertech, ne o hokeji atd.) v naprosté většině pronajímá prostory promoterovi daného koncertu. A bez ohledu na to, že aktuálně aréna má špičkovou PA technologii
http://nexo-sa.com/en/articles/1184/geo ... na-prague/ ... tato technologie je většinou nepoužita, protože kapela si přiveze svou vlastní.
Zvuk je pak naprosto závislý na konkrétním zvukaři té které kapely.
Bohužel se ví o tom, že spousta těch zvukařů to má "na háku" a serou na to. Vůbec neřeší to, že by měli zabránit vzniku efektů jako difúzní pole atd. A když to dotyčný zvukař takhle osolí (a tím to totálně dokurví), tak je už houby platné, že v principu ta aréna tak blbě navržena není. Doba dozvuku do 2 sekund, sedačky a opědadla z akusticky pohltivého materiálu atd. atd.
Je pouze jen smutným faktem, že i tak skvělá kapela jako jsou třeba JUDAS PRIEST, má na výjezdu takové zvukařské tele, jako na posledním diskutovaném koncertu.
Mám zjištěno, že v minulosti se O2 aréna snažila tlačit ty kapely k nastavení lepšího zvuku, ale údajně to nefunguje a ti debilové si dělají, co chtějí. Zajímalo by mne, co by se stalo, kdyby (pokud by to vůbec udělal) si současný majitel arény dal do podmínek pronájmu tohoto areálu striktní dodržování kvalitního nazvučení.
Jde přece o naše peníze a naše zdraví, ne ? Sere mne, že si den po koncertu v různých denících přečtu, jak špičkový koncert byl, jak dokonale ROB zpíval a přitom NIKDO nenapíše, že to sotva uřval (chudák). Kdyby dal lepáka svému vlastnímu zvukaři, všichni bychom byli spokojeni. A naše uši by nebyly ohroženy. Takové články jsou evidentně zaplacené ... nebo autor článku je hluchej a nemá co psát takové pindy !
A to se týká i této diskuse - pokud tam někdo z vás taky byl, nemůže psát, že to bylo OK. NEBYLO !
Takže plně souhlasím s Ransomem - stěžovat si, stěžovat si, stěžovat si. Když zaplatím koncert, chci za mé prachy koncert a ne uřvanou show, který mi ničí sluch. Ten si chci uchovat pro poslech kvalitní muziky co nejdéle.