Poslední návštěva: Právě je 25 dub 2024 01:12


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 312 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 30 zář 2009 23:31 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2009 00:08
Příspěvky: 37
Inak ani by som nepovedal, že tapeta je taká drahá :) Nič, tie odpory obšľahnem z ARS844, díky Thales... ak nič iné, budem musieť ubrať na ekvalizéri... nech už to hlavne nastriakam a osadím repro, potom si ich už môžem užívať ;)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 07:38 
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 2008 08:35
Příspěvky: 750
Bydliště: Havířov
Kraj: ČR - Moravskoslezský
Tak nad cenou tapety jsem se nedávno pozastavil taktéž... Ta původní na ARS 844 byla nějak lepkavá a nešlo to ničim vydrhnout, navíc jedna bedna měla komplet jeden bok spálenej od slunka, tak s tim nešlo nic jiného udělat. No ceny fakt úžasné a to ještě ta nová tapeta není ani zdaleka tak hrubá a odolná, jako ta původní. :roll:

_________________
Zesy: Proton AA-1150+P-1100, Dual CV 1462, NAD 912, Transiwatty
Bedny: VA Bear Towers, [ARS 844, 1058, 821], RRR S-30B, RFT B3010
Suby: ARN 312, ARN 930
Ostatní: Denon DVD 3910, TU-1500AE, DCD 715, DRM 540, Dual CT 1462


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 11:52 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2008 13:55
Příspěvky: 6248
Bydliště: White Hill - Prague
Kraj:
To je pravda, slušná tapeta není levná záležitost. Zase na druhou stranu ty dnešní tapety vypadají mnohem lépe než ty původní.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 12:39 
Řádný člen

Registrován: 02 říj 2008 10:11
Příspěvky: 1267
Kraj: SR - Bratislavský
Farrid, tú ARS 844 ber len ako príklad zapojenia odporov. ARO 68x má menšiu citlivosť ako ARO 66x, tak aby si ho nezatĺkol príliš. Okrem toho - konkrétne ARO 687 má cca 91 dB, čo je presne uprostred medzi ARN 738 (90 dB) a ARV 168 (92 dB), takže podľa mňa ani nie je nutné ho tlmiť. A keď, tak len trochu, nie natoľko ako 95 dB ARO 667. Hlavne ho nezabudni prepólovať.

_________________
http://www.tesla-archiv.estranky.sk/


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 21:23 
Uživatelský avatar

Registrován: 20 lis 2008 10:59
Příspěvky: 899
Kraj: SR - Košický
Podľa mňa rozdiel v citovosti menší ako 2,5-3db nemá nejak význam kompenzovať, uchom je to dost tažko počuteľné, preto lebo fr. char. reproduktorov nieje ideálne rovná a vždy je niekde pod a niekde nad danú uvádzanú hodnotu...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 21:44 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2008 13:55
Příspěvky: 6248
Bydliště: White Hill - Prague
Kraj:
Ty bedny jsem neslyšel ale domnívám se že malé zatlumení středů i výšek by neuškodilo protože ten bysák sice má poměrně slušnou citlivost ale to se mění s výhybkou která mu něco ubere. Bez toho bude citlivost směrem k vyšším kmitočtům růst což může působit nepříjemně.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 22:54 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2009 00:08
Příspěvky: 37
vyzerá to že budem ekvalizovať.... no nič, bolo by k nim dokončiť aj ten Transiwatt, ten som začal dobre dávno ;) vlastne robím 2 keď si to tak vezmem, ale čas sa nejako nedarí nájsť :(


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 00:23 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2008 13:55
Příspěvky: 6248
Bydliště: White Hill - Prague
Kraj:
A kterou verzi TW stavíš? A jen konec a nebo komplet?


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 07:39 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2009 00:08
Příspěvky: 37
Je to tak, že koniec je TW120 a k nemu korekčák, klasika Baxandall, TW120 je to však len zapojením, mám k nemu len 100W trafko, aj to je premotané z 60VAC na 50, čiže výkon ide dole. Do tých 2x20W/8ohm sa hádam dostnem ;) Osud toho druhého je zatiaľ nejasný, mám k nemu však už poriadne trafko, 50V/350VA


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 10:40 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2008 18:57
Příspěvky: 639
Bydliště: Trenčín city, Slovakia
Kraj: SR - Trenčianský
1PFky sa mi javia na stredoch ukričané, o dosť viac ako 850tky. Treba ich asi trochu utlmiť. V osi takmer nepočúvateľné. Aj výškáč smeruje...


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 13:12 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2008 13:55
Příspěvky: 6248
Bydliště: White Hill - Prague
Kraj:
Bodejď by nebyly ukřičené když:
- mají děličku tam kde mají
- jsou dělené jen 6dB/oct což zesoda zanáší zkreslení a nahoře reproduktor pracuje v oblasti kde je velmi agresivní a ještě ke všemu směrový
- nic nebrání vyzařování agresivních vyšších kmitočtů ze středu jao v řípadě ARS84x, 94x a 850 kde je právě koaxiálně ten výškáč. (myslím že tohle je oblast která by se dala ještě potunit)

Přesto mě to v jistém smyslu překvapuje protože to co jsem psal výše se týká spíše řady s feritovým magnetem. Třeba ARO689 které mám v posledním černém provedení v upravených kinobednách sice jsou značně směrové ale nezdají se mi agresivní (na rozdíl od řady s feritovým magnetem). Dá se úplně v klidu poslouchat i v ose řestože je od spodku oddělený kondem 16uF a nic víc. Je možné že se staré verze chovaly buď jinak a nebo je ten reprák v 1PFkách konstrukčně trochu jiný (neměl jsem ho v ruce). nejpravděpodobnější se mi zdá ale možnost že ten reprák sám o sobvě tak problematicý není, spíš jde o ladění bedny jako celku kdy se jednotlivá pásma překrývají a mají celkově rostoucí tendenci citlivosti. jde tedy zejména o chybu výhybky. Domnívám se že ty bedny tak byly tehdy laděné záměrně aby se kompenzovaly nedostatky (úbytek vyšších kmitočtů) na nekvalitních či starých magnetofonových záznamech, sjeté jehly a desky gramofonů, omezenost pásma stanic vysílající s amplitudovou modulací (zejména střední vlny).


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 13:40 
Uživatelský avatar

Registrován: 03 lis 2008 08:35
Příspěvky: 750
Bydliště: Havířov
Kraj: ČR - Moravskoslezský
Kompenzaci úbytku vyšších kmitočtů v případě magnetofonu bych pochopil, ale u desek (zejména starších), které jsem zkoušel přehrávat na více než 5 různých gramcích přes AZS 222 a TWM 140 na 3 různých párech beden to nedostatkem výšek ani náhodou netrpělo. Právě naopak vyšších středů a výšek tam bylo až moc (při poslechu s korekcema na rovno). Čeho byl nedostatek, byly spíš hlubší basy (třeba na starých deskách Deep Purple, nebo na Discovery od Oldfielda)...

_________________
Zesy: Proton AA-1150+P-1100, Dual CV 1462, NAD 912, Transiwatty
Bedny: VA Bear Towers, [ARS 844, 1058, 821], RRR S-30B, RFT B3010
Suby: ARN 312, ARN 930
Ostatní: Denon DVD 3910, TU-1500AE, DCD 715, DRM 540, Dual CT 1462


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 15:52 
Řádný člen

Registrován: 02 říj 2008 10:11
Příspěvky: 1267
Kraj: SR - Bratislavský
ARO 68x majú na vyšších tónoch tiež všelijaké svoje muchy, je to však znesiteľnejšie ako u ARO 66x. Staršie sa naozaj chovajú inak, ale práveže čím starší model, tým jemnejší. Tieto 1PF sa vyrábali v 70. rokoch, takže tam sa montovali štandardné modráky, ktoré sú na tom horšie ako biele. Raritné čierne som mal v rukách iba ARO 689, ktoré kričali o trošku viac ako modré. Mohlo to byť tým, že prakticky od výroby boli tie čierne takmer nepoužívané a nerozohrané. Ak však vrieskajú úplne neprirodzene, možno sú načaté a zrelé na výmenu. Lebo v tejto sústave sa mi zdajú najzraniteľnejšie so svojimi 5 W a tým delením zospodu. Ak by som mal tieto sústavy, veru si dobre rozmyslím, či do nich niekedy pustím oficiálne udávaných tuším 25 W. Asi nie.

Experimentovaniu sa medze nekladú. Keby sa podarilo nájsť nejaký osožný tuning ;) týchto sústav, to by bola dobrá vec. V prípade, že tam ten ARO 687 znie naozaj príliš agresívne, tak vidím dve riešenia: mierne ho zatlmiť alebo deliť zhora väčšou cievkou. Prípadne aj tretie riešenie: dve predošlé dokopy.

_________________
http://www.tesla-archiv.estranky.sk/


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: vrak 1PF 067 08
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 20:11 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2008 13:55
Příspěvky: 6248
Bydliště: White Hill - Prague
Kraj:
Možná bych udělal pokus. Odpojil bych prozatimně výškáč a zkoumal bych jestli je to bez něj opravdu tak agresivní. Pokud ano zkusil bych těsně před střeďák dát nějaký difuzor - například žárovku a znovu bych poslouchal. Na základě těchto testů bych se rozhodl co dál.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renovácia 1PF 067 08, aj fotky, nie však veľa
PříspěvekNapsal: 03 říj 2009 19:59 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2009 00:08
Příspěvky: 37
Update...


Naposledy upravil farridd dne 26 říj 2009 00:57, celkově upraveno 1

Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renovácia 1PF 067 08, aj fotky, nie však veľa
PříspěvekNapsal: 05 říj 2009 12:55 
Řádný člen

Registrován: 02 říj 2008 10:11
Příspěvky: 1267
Kraj: SR - Bratislavský
No, keď sa to tu takto rozbehlo s obrázkami, tak jeden pridám tiež - kmitočtovú charakteristiku z prospektu 1PF 067 08. V oblasti vyšších stredných tónov nevidím nič problematické, skôr v tej vyznačenej oblasti. Tam sa asi prekrývajú ARN 738 a ARO 687.
Příloha:
1PF 067 08.gif


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.

_________________
http://www.tesla-archiv.estranky.sk/


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renovácia 1PF 067 08, aj fotky, nie však veľa
PříspěvekNapsal: 05 říj 2009 13:13 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2008 13:55
Příspěvky: 6248
Bydliště: White Hill - Prague
Kraj:
Já bych to změřil a pak by se vidělo. Těchto beden je mezi lidmi mnoho a proto by se vyplatilo by se spáchat na ně novou rozumnou výhybku.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renovácia 1PF 067 08, aj fotky, nie však veľa
PříspěvekNapsal: 05 říj 2009 14:44 
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 07:09
Příspěvky: 74
Bydliště: Luhačovice
Kraj: ČR - Zlínský
Zdravím všechny audiofily. :)
Tak po včerejšku jsem se stal majitelem těchto beden a jsou v relativne slušném stavu.
Chtěl jsem už něco většího ( předchozí 9104) a tak víc zatížit mou AZS 223 :)
A dneska jsem se pustil do renovace a to jak beden reproduktorů a výhybek. A hned na pár věcí bych se chtěl zeptat. Na jedné bedně strašne drnčí a rezonuje středové repro a když hrály basy tak sem šáhl na membránu střeďáku a ta se dost vychylovala. A bez signálu - zatlačil jsem na basové repro a membrána na středovém šla ven ...bude zřejmě chyba ve výhybce ale netuším co :|
Pak ten vzhled není moc pěkný takže sem se rozhodl celou ji otapetovat černou tapetou viz :
http://www.folie-tapety.cz/samolepici-f ... m/d-71078/
Předtím než ji budu lepit je nutné nějak ošetřit povrch stávající bedny?
A ještě bych chtěl zarovnat ten tu přední desku ..tzn: jak je basove repro tak ho dat do stejné roviny s výškovým tudíž tam nalepit ve stejné výšce jako je ta deska s výškovým desku a na něho přidělat basák aby to bylo ve stejné rovině...btw. ovlivní to nějak zvuk tím navýšením desky?A taky misto těch šroubovic s matkama to uchytit vrutama.

Děkuju za vaše názory a rady :)

_________________
EX: Tesla AZS 223 + 1PF 6708
NOW: AKAI AM-67 + ALR Jordan nummer 3 mk2 - na prodej


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renovácia 1PF 067 08, aj fotky, nie však veľa
PříspěvekNapsal: 05 říj 2009 14:58 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2008 13:55
Příspěvky: 6248
Bydliště: White Hill - Prague
Kraj:
Tak postupně:

- AZS223 je bez úprav na takové velké bedny nevhodný. Dá se ale upravit tak aby se zavřením jednoho oka vyhovoval (mohu provést)
- ten střeďák se ti hýbe nejspíš ani ne tak kvůli výhybce jako spíš to že netěsní komora která ho odděluje od pracovního prostoru basáku. Otevřít, pořádně přidělat a utěsnit.
- pokud původní povrch beden (dýha) není zcela neopravitelně zničený tak lepit na to jakékoliv tapety mi přijde jako čiré barbarství. Holt si asi člověk zvyklý už na samé plasty, folie a podobné umělé materiály a neumíš si vážit pravé přírodní dýhy a laku.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renovácia 1PF 067 08, aj fotky, nie však veľa
PříspěvekNapsal: 05 říj 2009 17:09 
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 07:09
Příspěvky: 74
Bydliště: Luhačovice
Kraj: ČR - Zlínský
- o jakou úpravu se jedná?popř. jde to poté zase vrátit?
- mrknu na to
- asi si mě nepochopil ja to chci BEZ předních mřížek a to čelo vypadá opravdu katastrofálně a otapetovat jen čelo a zbytek kastle jiné...to by asi nešlo dohromady ;)

_________________
EX: Tesla AZS 223 + 1PF 6708
NOW: AKAI AM-67 + ALR Jordan nummer 3 mk2 - na prodej


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 312 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group