ReproMania.NET - Pro lepší zvuk
http://www.repromania.net/domains/repromania.net/forum/

Projekt TOTEM 100 a T100-B
http://www.repromania.net/domains/repromania.net/forum/viewtopic.php?f=60&t=3661
Stránka 77 z 79

Autor:  pet007 [ 29 led 2021 11:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Za to se nestyd, porad je to 10" tazenej hodne nahoru kvuli fakt prtavymu a velmi kompromisnimu zvukovodu. To je zcela neoddiskutovatelny fakt. Stacilo by tomu dat adekvatne velky a tvarovany "OSWG" a stane se z toho docela jina zalezitost...

Autor:  ransom [ 29 led 2021 12:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Děkuju. To jsem přesně potřeboval slyšet. Takovej coming-out, to není jen tak...

Autor:  Psykopath [ 29 led 2021 19:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

No tak vyskace prepolovane nejsou... máte někdo tip na album, na kterem jde fakt poznat lokalizace nastroju? To by me zajimalo, ja nic takoveho v repertoaru nemam, asi jsem měl zvolit jiné bedny

Autor:  Ládys [ 29 led 2021 20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Třeba Bedřich Smetana - Má vlast.

Autor:  ransom [ 29 led 2021 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

To není konkrétní album. Má vlast byla nahraná aspoň padesátkrát.

Autor:  Ládys [ 29 led 2021 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Pravda, takže nahráno SOČR v roce 1974, řídí J.Krombholc, CD vydáno Multisonic 1992. Za mne prostorově velice přesná lokalizace.

Autor:  emge [ 29 led 2021 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

V každej "nesprasenej" nahrávke sa dajú lokalizovať jednotlivé hudobné nástroje :D
Radšej nejaké menšie obsadenie, ako symfonický orchester. V symfonickom orchestri by si to množstvo hudobných nástrojov lokalizoval len veľmi ťažko. Ani by si ich nespočítal. Taká nahrávka je vhodnejšia na posúdenie priestoru.

Hocijaká solídna jazzová, či rocková nahrávka je vhodná. Hlavne nech to nie je MP3 s DR6 :) Treba vybrať neremasterovanú nahrávku s vyšším DR.
Akustické nástroje sú vhodné, keď chceš posúdiť "vernosť zvuku". Lokalizovať vieš aj skreslenú rockovú gitaru.

Napríklad Progres2 - Dialog s vesmírem, Led Zeppelin III, Dire Streits - Btother In Arms...

Autor:  scarabeo [ 29 led 2021 23:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

T 100B jsem nějaký rok měl ještě jsem je upgradoval na MKII a byl jsem spokojenej, ale jen do chvíle než jsem postavil URS3100. Ten střed u 100B je někdy slabší a byly náročnější na akustiku místnosti.
Nadruhou stranu pokud jsem je přímo neporovnával, tak jsem nějaký nedostatky moc nevnímal po Pioneerech CS 3030 to byla naprostá bomba!
Zrovna teď cosi porovnávám a tahle skladba mi pro porovnání přijde docela fajn.

Autor:  penjo [ 29 led 2021 23:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

V prvom rade si treba uvedomiť, aké boli vstupné náklady na Totemy a dobu vzniku.
Mabat na svoju obranu napísal už dávnejšie, že požiadavka bola na fullrange dvojpásma a hlavne veľmi lacné. Na toto treba brať ohľad. Je jasné, že URS to zvalcuje, ale pri akých nákladoch?
Jednoducho sa treba dívať na tento projekt, že už je staršieho dáta vzniku a za tých pár peňazí neočakávajte úplnú hitparádu. Tu platí, čo si zaplatíte, to dostanete.

Autor:  ransom [ 30 led 2021 08:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Právě proto byla moje poznámka jen velice nesmělá a dlouho jsem přemýšlel, jestli se vůbec ke zvuku vyjádřit. Totemy považuju za zaslouženě úspěšné. Bývám občas v situaci, kdy někomu radím s pořízením reprosoustav. Nejdřív si zájemcovy potřeby a situaci důkladně otipuju. Několikrát jsem pak Totemy rád doporučil a asi dvakrát naopak rozhodně nedoporučil. To ale vůbec není o kvalitě nebo nekvalitě.
Scarabeo: Já už Nerez dlouho neposlouchal, ale co se pamatuju, tak zrovna Masopust byl v Pantonu dost divně nahranej. Akorát že je tam jedna kytara vlevo a druhá vpravo.

Jestlipak existuje nějaká evidence, kolik se už ve světě postavilo Totemů?

Autor:  scarabeo [ 30 led 2021 09:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

To by měl vědět Lukáš.
Moje Totemy má jeden zdejší člen. A jsme domluveni, že kdybych je chtěl můžu si je vzít zpět. Občas si s tou myšlenkou pohrávam a to i přes to že na ně nemám místo. Koukal jsem na ceny a náklady na Totemy 100b mk II kde je použit SPH 255 jsou naprosto stejné jako URS včetně výhybky.
Mě by spíš zajímalo kdyby se použila větší a kvalitnější horna jestli by byl přínos dostatečný na to aby to mělo smysl se tím zabývat?

Autor:  dhaman [ 30 led 2021 09:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Mozno by stalo za to znova pomerat menice a pozriet vyhybku. Predsa len doba pokrocila a su ine moznosti ako pred 10rokmi.

Autor:  ransom [ 30 led 2021 09:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Leda že by k tomu někdo byl schopen dodávat vhodný 10" zvukovod za přijatelnou cenu. Pak by se zjistilo, že by se ještě hodil lepší basák... Nechal bych to tak.

Autor:  TheLastUnicorn [ 30 led 2021 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Souhlasím s tím, co napsal ransom. Tohleto znova měřit a revidovat výhybku nemá žádný smysl. Jak už psal pet007, ten zvukovod je prostě velmi jednoduchý a k tomu 10" velmi malý. Nechte to už být. Uvědomte si, že pokud chcete víc, budete už muset zakoupit něco dražšího. Aby ten zvukovod fungoval bezvadně jako OSWG, měl by být stejně o něco větší od basáku - tzn, že by z toho vzniklo 10+12. Je zbytečný se v tom nimrat nastokrát jinak, ten výsledek už o moc lepší nebude.

Autor:  scarabeo [ 30 led 2021 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Ok. Díky pánové.

Autor:  Psykopath [ 30 led 2021 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Já vůbec Totemy nijak nehaním, to v žádném případě, jsou to super hrající bedny, chtějí jenom trochu víc prostoru, jen mě zarazilo, že při přepnutí bylo slyšet jak zvuk "zploštěl" ale dost brutálně...

Edit: A tím, že je občas pustím i na film, tak ta absence středů je celkem velký handikap...

Autor:  mabat [ 30 led 2021 20:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Budeš tam mít něco blbě. Kdyby to hrálo úplně napíču /jak je to spisovně - "napíču" nebo "na píču"?/, do světa bych to nikdy nepustil.

Autor:  mabat [ 30 led 2021 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Jinak dnes už bych to nedělal. Tenkrát to bylo víceméně z hecu a ty úplně prapůvodní Totemy možná měly něco do sebe - právě proto, jak byly ultralevné. Myslím, že pro sopláky, pro které byla každá tisícikoruna navíc znatelný výdaj, ale kteří chtěli trochu hrát a hlavně měli chuť si to sami postavit (z toho nejlevnějšího, co bylo k mání), to tehdy nebyla špatná volba. Nevím, jestli si někdo ještě vzpomene na okolnosti vzniku těch beden. Není to a nikdy nebyl žádný výkvět technologie, to je jasné. Byl to od začátku krutý kompromis očesaný na kost. Ale trochu to přecijen hrálo, to zas ne že ne.

Kdo chce něco z opačného pólu, bude si muset postavit tohle, což představuje dalších deset let zkušeností a nabytého know-how: https://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.php?t=28759

Autor:  emge [ 30 led 2021 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Možno by to chcel upresniť, o ktorej verzii Totemov je reč. Bola tu aj verzia s OSWG.
Ak je nejaký problém vo frekvenčnom pásme (stredy), mal by sa prejaviť aj v meraní. Na predchádzajúcej stránke vidím pokles okolo 1 kHz a nárast okolo 4 - 5 kHz. Je to ten problém?

Ja mám verziu HPE a meranie pre túto verziu prikladám v prílohe. Tu nič také nevidím. Posluchová os je 20 st., tá je celkom vyrovnaná, a pomerne vyrovnané sú aj ďalšie osi.
Reprosústavy som si "premeral" aj posluchom stúpajúceho sínusového signálu v mieste posluchu. Miesto posluchu zdôrazňujem z dôvodu, že sa v ňom stretáva priamy aj odrazený zvuk a prejaví sa vplyv miestnosti. Oproti reprosústavám, ktoré som mal v minulosti, signál kolísal najmenej. Od nižších stredov až po výšky nebol žiaden výraznejší pokles, ani nárast. Pôsobilo to oveľa vyrovnanejšie.

Pri starší reprosústavách s kalotou som mal vždy počuteľný výraznejší nárast na frekvenciách 3 - 4 kHz. Predpokladám, že to spôsobili odrazy kaloty, ktorá je v tomto pásme značne "širokosmerová".
Takéto zvýraznenie spôsobí pri posluchu niektorých nahrávok výraznejšie vokály, či "šťavnatejšie" gitary, ale v iných nahrávkach pôsobia vokály ujačane, trúbka (bez ubratia hlasitosti) agresívne. Totemy na mňa pôsobia oveľa neutrálnejšie a prirodzenejšie.

Nechem tvrdiť, že sú dokonalé, a že nie je čo zlepšovať. Táto koncepcia však má svoje výhody.
Za výhodu považujem aj smerovosť reprosútav. V minulosti som prešiel mnohé "hi-fi štúdiá" a bol som aj na výstave, kde som mal možnosť vypočuť si reprosústavy z rôznych cenových kategórií. Reprosústavy hrali väčšinou dobre tam, kde bola posluchová miestnosť výraznejšie zatlmená. To znamená, boli v nej potlačené odrazy. V akusticky neupravenej miestnosti boli výsledky dosť rozpačité.
Ja chcem hudbu počúvať v bežnej obývacej miestnosti. Nemyslím tým "moderný" kancelársky štýl bez kobercov, závesov a s minimom nábytku, v takom akustickom prostredí nebude kvalitne hrať nič. Ale zníženie množstva odrazov a ich frekvenčná vyrovnanosť kladie znížené nároky na akustické úpravy miestnosti. Pripadá mi logické, že namiesto problematického potláčania odrazov široko "smerujúcej" reprosútavy, ich vytvorím menej užšie smerujúcou reprosústavou.
Pri všetkých reprosústavách záleží na vhodnom umiestnení. Ale výsledný zvuk široko "smerujúcich" reprosústavých je viacej závislý na vlastnostiach posluchovej miestnosti.

Autor:  ransom [ 30 led 2021 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Projekt TOTEM 100 a T100-B

Mabat:
Spisovně je podle mého "napíču". Stejně jako naměkko, doleva, vespod.
Ale můžeme třeba zaslat dotaz do Ústavu pro jazyk český při ČSAV.

Stránka 77 z 79 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/