Takže Totemy 100-B dokončeny. Po prvním spuštění jsem byl zklamaný, že to vůbec nemá basy. Tak jsem kontroloval výhybku, jestli jsem tam něco nezkazil, ale byla dobře. Ani ekvalizer nepomohl, basy pořád nic moc. Tak jsem dneska vzal zesík i bedny k němu. Nakonec jsme zjistili, že to je tím mým zesíkem. Výšky a středy zahraje líp, než jeho receiver Onkyo z roku 2000, ale na basech ztrácí. Má tam zapnutou funkci loudness, akorát se jinak jmenuje (selective tone). Bez toho to hraje stejně bez basů, jen s ještě horšíma výškama. Takže ted řeším, čím to je, že s Akaiem to nebasuje. Výkonu má dost, mebrány rozkmitá dost, jen to neni slyšet
Takže bud jsme oba hluchý a potřebujem basy a nebo nevim. Jinak i přítelkyně řekla nezávisle, že to nemá basy a to tomu nerozumí.
Mám ještě druhý problém: každá bedna hraje jinak. Jedná má méně výrazné výšky. Když si pustím např. Papa Roach - I Devise My Own Demise, tak ta jedna bedna hraje takové ty zvonivé činely méně. Jak kdyby to bylo ořízlé. Zkoušel jsem proměřit u výhybek odpory všude možně a obě jsou stejné, rozdíl max. 0,1 Ohm. Zítra ještě zkusím přehodit jen výškáče, abych zjistil, jestli je to výbybkou a nebo driverem.
Jinak musím říct, že shodli na tom, že 100-B hrajou ještě líp. Ty výšky jsou ještě lepší jak u původních Totemů. Jen bude pořeba více utlumit ten driver. Na vyššlí hlasitost by to řezalo i sklo
Edit: Jak je dělaná ta funkce loudness, nebo jiné jí podobné funkce (u toho onkya ta nahoře zmínená a u Yamahy Music Enhancer)? Když jsem zkoušel zapojit tuhle funkci vypnout a naladit to takhle podle ekvalizeru, tak se mi to nepovedlo. Basy byly bud nevýrazný a nebo bylo slyšet, že už je na nich přitlačeno moc. Rád bych ten spodek naladil i na mym Akai.