Dovlím si pridať moju skúsenosť:
Ja počúvam z notebooku s pripojenou USB zvukovkou Behringer UCA200 ktorá prišla spolu s akýmsi karaoke pultom ktorý je odložený (prakticky identická s UCA202 alebo UCA222 ktoré sa predávajú samostatne). Ako zosilňovač mám zapojený PAčkový Audyn AD400, v prípade nutnosti ozvučiť koncert ho vyberiem a poodpájam (zatiaľ bolo nutné iba raz, ináč používam na ozvučenie Audyn AD600). Loudness funkciu nemá.
Prehrávam cez Winamp, súbory FLAC a občas aj mp3. AudioCD nepoužívam, som hnilý hladať to ktoré práve potrebujem, vyberať ho, vkladať do mechaniky a púšťať, všetko mám už buď v mp3 alebo FLAC a tam si to nájdem. Navyše CD prehrávač už ani neviem kde je a CDčká už zaberali veľa miesta, sú "uskladnené" v inej izbe v skrinke. K tomu zosilňovač má iba jeden vstup do ktorého mám pripojenú externú zvkovku z PC, pripojenie CD prehrávača som ani neriešil.
Zvyknem počúvať na vyššej hlasitosti, susedov neruším. Najčastejšie počúvam bez korekckií, ale všimol som si rozdiely v nahrávkach. Albumy Johna Mayalla sú takmer všetky prebasované (hlavne novšie), pri nich si vo Winampe uberiem basy, ale iba mierne. Niektoré živé nahrávky od Zappu mi naopak prídu prevýškované. Mám dobrú skúsenosť s remastrami Beatles a Black Sabbath, tie hrajú výborne bez korekcií. Remastre Deep Purple mi až také dobré nepripadajú. Album Led Zeppelin II je zmastrovaný príšerne slabo, akoby nebol normalizovaný. Aj priamo z CD je to počuť, iné CD hrá o poznanie hlasnejšie. Na tento album by sa Loudness hodilo. Väčšinu vecí počúvam bez korekcií, napr. albumy Candye Kane, Coco Montoya aj iné, dokonca občas aj tie kde by som občas trošku upravil basy alebo výšky, lebo si proste zvyknem a rozdiel si uvedomím až keď zmením interpreta a pustím si niečo iné.
Nie som náročný hifista ktorý by počul všetky drobné detily, preto nemôžem povedať či by mali bedne Totem 100 mať viac či menej basov alebo výšok. Možno by som privítal o niečo výraznejší prejav vo výškach, ale to bude asi už aj tým že môj sluch nie je to čo býval pred desiatimi rokmi, môže to byť aj priestorom, etc. Celkovo mám pocit že pri nižších hlasitostiach tie tlakové výškače nehrajú oproti kalotám tak dobre, akoby neboli schopné prenosu pri slabšom vybudení, ale to je možno aj zosilňovačom. Asi sa mi to len zdá lebo som zvyknutý na niečo iné a tie malé monitory s kalotami sú asi prevýškované. Každopádne štúdové monitory BX5 D2 mi pripadajú že majú čistejšie a jasnejšie výšky pri nižších hlasitostiach, Totemy akoby toto "dobehli" až pri vyššej hlasitosti. Samozrejme basy sú na tých monitoroch slabé a pri vyššej hlasistosti priam úbohé, ale na hlasné počúvanie tie monitory ani neslúžia.
Toľko môj skromný názor, snáď nikoho neurazil, prípadné chyby a preklepy prosím brať s úsmevom.