ReproMania.NET - Pro lepší zvuk
http://www.repromania.net/domains/repromania.net/forum/

PA in a Car
http://www.repromania.net/domains/repromania.net/forum/viewtopic.php?f=48&t=3783
Stránka 2 z 2

Autor:  exxxi [ 29 čer 2012 07:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

A čím to krmíš?

Autor:  jasin755 [ 29 čer 2012 08:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

To na té fotce je neodym ? :D Jinak nevím jestli tvrzení, že repro to co ztrácí na citlivosti je dohnaný Xmaxem. Co vím, tak obecně platí čím větší výchylka, tím větší zkreslení. Takže ve výsledku je jasný, že BR ti hučí. Při takové extrémní výchylce nemůžou být basy přesné....

Autor:  kalvoj [ 29 čer 2012 09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Žádnej PA woofer ti 7kW nevydrží, ale je to proto, že to nějak obecně není potřeba. Když tlačíš 7kW do repráku s citlivostí 91dB, tak (při lehké idealizaci-tepelná komprese atd..) ti pro stejný akustický tlak vytvořený měničem s citlivostí 99dB stačí výkon cca 1,5kW. Další věc je citlivost PA repráků na frekvencích pod 30Hz, ale to se dá vcelku kompenzovat.

Autor:  jasin755 [ 29 čer 2012 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

kalvoj píše:
Žádnej PA woofer ti 7kW nevydrží, ale je to proto, že to nějak obecně není potřeba. Když tlačíš 7kW do repráku s citlivostí 91dB, tak (při lehké idealizaci-tepelná komprese atd..) ti pro stejný akustický tlak vytvořený měničem s citlivostí 99dB stačí výkon cca 1,5kW. Další věc je citlivost PA repráků na frekvencích pod 30Hz, ale to se dá vcelku kompenzovat.


To je pravě ten důvod proč si MYSLÍM, že by PA v autě mohlo i uspět, aniž bych musel tahat 10baterek v kufru atd...

Autor:  horemic [ 29 čer 2012 14:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Nedávno jsem zrušil ve svém autě zadní plato osazené stereo Beyma CP-16,8MI100 a jednou ARA390.Měl jsem tuto volbu právě z důvodu menších potřebných příkonů.Stereo jelo na rádio a ARA na provizorní TDA1562Q.Podání mi vyhovovalo a hlasitost,krom basů kdy už to TDA nemohlo byla větší než cokoliv z toho co tu vmém okolí fandové auto-hifi vozí.Vlastně se stále podivuju proč se někdo v autě vydává cestou nízkých citlivostí a k tomu obrovských příkonů.K tomu vodiče které spíš už než lanko připomínají hadici.Měnit každý rok autobaterii by se mi taky nechtělo.Víc problémů než užitku.Toť můj názor.

Autor:  Vtomas [ 30 čer 2012 08:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

exxxi: RE Audio MT v 1ohmu živim http://www.bigdogaudio.de/car-hifi-vers ... -5000.html

jasin: jjj je to neodym trošičku jinak, trošičku líp řešenj než je u PA (tím myslim chlazení cívky, chlazení magnetu) http://www.ddaudio.com/products/mobile- ... eries.aspx
Já jsem nenapsal to, že citlivost je doháněna Xmaxxem. Nemám problém se zkreslením ani sem nikde netvrdil, že moje bedna s wooferem je "hučák" Bednu mám 99 litrů z 3cm bukového multiplexu odladěnou " 6" aeroportem/bassreflexem. Se zvukem jsem nadmíru spokojen, protože díky tuhosti wooferu (přidáním 3spideru) se membrána skoro ani nehne a dB je víc než dost.

horemic: víš co to je, proč se někdo vydává směrem woofer nízké citlivosti? Protože jak už uvedl kalvoj tak každej "tuningář" si do auta nacpe naleštěnou chromovanou krásku než např. "nevzhledné PA". Já tohle neřešim, to jestli můj woofer je hezkej, naleštěnej, chromovanej. Šel jsem po tom co jsem napsal o několik řádků vejš. Kdykoli se rozhodnu, že z 15" udělám 10" nebo to, že změnim impedanci.....Teď na to nemám čas, ale určitě se s někym domluvim na odměření TS. Sám jsem na to zvědavej jak je to s parametrama.
Jinak se vrátim k tomu co jsem chtěl dopsat: to, že autohifi naleštěné woofery maj nízkou citlivost je jen marketingovej tah aby si někdo koupil např. 10kW zesilovač za 100k.
U autohifi je to jasný na 1kW woofer s citlivostí 86dB a míň je potřeba zesilovač aspoň 1,5kW (tímhle nemyslim klasickou čínu a aukro věci, ale věci co maj smysl) a díky poklesu na napětí. Na fotce je můj woofer. Je to snad naleštěná kráska? :-D

Autor:  Petr Berka [ 01 črc 2012 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Úplně odkrytou cívku nepovažuju za lepší chlazení, to se na mě nezlob :-) Účinnější je, když má kolem sebe hodně materiálu ze všech stran, a může tam mezerou profukovat "vítr" od pohybu cívky/membrány(vrchlíku) poněkud větší rychlostí i tlakem.
Chlazení magnetu je pro výkonné autohifi poněkud víc specifické - u PA není potřeba mít chladič jak na ústřední topení, protože tam nikdo 5kW sinus necpe, proto chlazení magnetu nevyžaduje tolik materiálu a tak šílené řešení. Je to všecko dost specifické a není možné o jednom nebo o druhém tvrdit, že je to obecně lepší. Vždy je potřeba dát nějaké podmínky, které budou druhé straně nadržovat.

Autor:  Zorg [ 09 črc 2012 12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

já stejně nechápu, jak někdo racionální může napsat "na 1kW woofer s citlivostí 86dB a míň je potřeba zesilovač aspoň 1,5kW" (mimo nějakejch přiblblejch db dragů apod.). předpokládám, že v autě nemám ani těch 86dB/W/m, navíc největší repro pokud vím má 13cm, zesilovač jede odhadem na jednotky wattů a i tak mi z toho v tý plechovce bolí hlava; je to subjektivně hodně nahlas a basy mi překvapivě (v hudbě) ani nechybí...

Autor:  jasin755 [ 09 črc 2012 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Tak tady řešíme dB Drag převážně. Pokud bych měl řešit jenom poslech, tak tam nedávám nic. Audi má jak zesilovač, tak woofer přímo od výroby. A hraje to fakt pěkně.

Autor:  Petr Berka [ 20 črc 2012 17:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Pak tedy nemá cenu ani přemýšlet o tom 2x12". Se slabým zesilovačem by to postrádalo smysl.

Autor:  jasin755 [ 25 črc 2012 08:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Živit se to bude (aspoň dočasně) monoblokem JL 500/1

http://www.jlaudio.com/500-1v2-car-audi ... iers-98080

Dává údajně 500W do všech impedanci (nechápu jak je to možný :D)

Autor:  mereksk [ 24 zář 2012 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Už keď tu prebehla takáto diskusia mám i ja otázku. Hladám do auta niečo na posluch nie na dBdrag. Samozrejme hladam niečo citlivé od 12" do 15" na gume ale dostatočne tuhe na to aby to vedelo kopnúť no zahralo aj dole.. Niečo za priatelnú cenu dajme tomu do 120 eur no to je úplny strop. Živene to bude MacaudioZ2200, takže niečo čo aj realne znesie 500w RMS

Pozeral som po selenium 15PWxxx , čo si o týchto reproduktoroch myslíte ? Lepšia volba než nejaký čínsky peying ?

Autor:  vlastik84 [ 03 led 2014 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Někdy před třemi roky jsem postupně začal experimentovat s PA do auta.Začlo to eco modelem Beyma SM-118/n,hrál sice hezky ale nebylo to ono.Proto jsem sáhnul po nejvišším modelu který se již nevyrábí 21SW1600/Nd byla to fakt nádhera,invertorem jsem vyráběl 230V abych mohl použít profi zesilovač.Tohle řešení není moc vhodné protože jsem zničil asi tři invertory a to o výkonu 700w až 1500w asi neměli rádi ty impulzy.Kdybych chtěl top tak bych asi volalil- bcspeakers 21IPAL ale to je fakt o penězích.Jinak tu 21" beymu jsem měl ve 200litrech s bassreflexem nalazeným kolem 33hz.

Autor:  exxxi [ 03 led 2014 22:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Kdysi jsem dosáhl nejlepší bas v autě tím, že jsem používal Eminenci EM15-1008 jako širokopásmový reprák.

Autor:  mereksk [ 05 led 2014 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Moja otázka na reproduktor je už neaktuálna. Konečne riešenie je BC15PS100 v (už nepametam ale cca) 120 L ladené cca na 35 HZ. Kope to poriadne .. zahraje to pekne nízko .. snažiť sa o repro čo zahraje nižšie nemá zmysel kedže hranicou je už malý objem samotného vnútorného priestoru auta. A citlivosť ? Pri 500w neskutočná. Navyše si z tým už človek môže už robiť malé párty pri aute :lol: . Za seba poviem že ak je v kufri kopec miesta a nevadí veľký box tak jednoznačne PA. Oproti Ahifi okrem toho objemu len samé plusy.. borci z 1 až 2 kw aparátmi v aute za neporovnateľne viac prachov nechápali. Počúvam na tom ale normálnu hudbu ( rock,pop,disko, aj ľudovky ) a oproti ahifi je tam konkrétnosť a žiadne zliate basy. Chcelo by to ale lepší zvyšok od zosilňovača, stredovýšiek až po vytlmené plechy

Autor:  KomarD-Jeay [ 19 led 2014 18:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

15" PA som v aute pocul a na prdel som z toho teda nepadal.
Dakde mam aj fotku, na zraze vo Svidniku to bolo.
Hralo to sice pevne a tvrdo, ale hlasitost nic moc a spodny bas slaby.

Autor:  kalvoj [ 27 led 2014 01:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Ono totiž není PA jako PA a pokud to navíc dělal nějakej nýmand co to pořádně nenavrhnul a neodladil, tak je jasný, že to asi moc hrát nebude.

Autor:  mereksk [ 27 led 2014 23:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Chcel som niečo na to odpísať ale nakoniec som to vymazal. Asi len toľko že rozmer nieje všetko ale to vieš. Mal som aj som počul rôzne ahifi v aute ale ako som písal dole to hraje a dole to viac nebude ani z ahifi kedže limit je kabína kde jednoducho 30 HZ ani nedostaneš kedže rozmer kabíny nepustí. I keby to PA z citlivosťou napr 98dB malo mat na tých 40 HZ "len" 90dB i tak je to lepšie než nejaký necitliví no drahý ahifi. Nehovoriac o konkrétností PAčka ( nejakého lepšieho nie mcryp no name čina). Mám to ladené na 35 HZ v cca 120L objeme a ta citlivosť na spodku tam je a značná . Pri plnom vybudení zosilnovača z nejakou basovenšou skladbou vpredu na sedadle šoféra je to podobné ako mat hlavu priamo pri BR. Zťažené dýchanie na nižších freq. nosná prepážka šteklí .. na uší až nepríjemní tlak a bolesť. Pohlaď na cestu akoby sa človek pozeral do roztraseného spetneho zrkadla. Ľahkí prievanik kolo uší. A to cele krmene šmejadckím Mac audio Z2200 .

Ak sa chceme baviť o sile a schopnosti ist dole. Mam to ale znova píšem na normálni posluch a podla mna hudbone nástroje na tom znejú lepšie než na nejakej ahifi gume. To su ale moje skúsenosti a kludne by mi ich tu niekto možno vyvrátiť slovami že kvalitní ahifi to zvládne lepšie akurát že ten bude myslím si stáť raz toľko.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/