ReproMania.NET - Pro lepší zvuk
http://www.repromania.net/domains/repromania.net/forum/

PA in a Car
http://www.repromania.net/domains/repromania.net/forum/viewtopic.php?f=48&t=3783
Stránka 1 z 2

Autor:  jasin755 [ 25 čer 2012 13:59 ]
Předmět příspěvku:  PA in a Car

Zdravím všechny a obracím se s prosbou o každou radu.

Napadla mě (určitě ne, jako prvního) udělat ozvučnici do auta s použitím co nejvíce PA prvku (snad kromě zesilovače vše).

Nejvíce co mě trápí je samozřejmě prostor. Cely by se to mělo montovat do Audi A4 model 2002 sedan. Kvůli impedanci bude asi lepši použit více reproduktoru, abych se dostal co nejníže a zároveň na tom nahoním i citlivost. Potřeboval bych tedy odbornou radu, jaký typ ozvučnice zvolit jaké repro do toho.

Co se týče zesilovače bude to hnaný Hifonics XX-Maxximus pokud někoho napadá lepší varianta určitě se nebráním.

Děkuji všem za rady :)

Autor:  Zorg [ 25 čer 2012 16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

hornu s driverem v auťě?! :o

Autor:  Vtomas [ 25 čer 2012 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

nevim jestli PA bude dobrá volba. Záleží kolik chceš investovat, ale určo se najdou vhodnější woofery a to Digital Designs, RE Audio, Orion, CZ Audio, DC sound, Fi audio, CS sound atd. atd.
Věřim tomu, že dobře nakrmenej woofer přehraje/přetlačí PA v tak malém prostoru

Nevim proč zrovna Hifonics a nevěř tomu, že má 10kW :( Jsou lepší zesilovače se stabilitou od 0,25Ohmu

...jsem zvědavej jestli do toho půjdeš, ale můžeš mi věřit, že nákupem zesilovače za 100k to nekončí. Připrav si dalších X desítek tisíc na tlumení, kabely, baterky atd. atd.

Autor:  jasin755 [ 25 čer 2012 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Ja tomu nevěřím, bych si ho nikdy za 100k nekoupil. Budu to mít zapujčený v případě úspešného projektu se to bude řešit nějak dál.

U tech PA se mi libi, jejich přesnost a citlivost. Ty gumaky hučí jenom a pumpuji vzduch v autě :D Jinak auto je kompletně vytlumeny, tam není problém. Co se týče těch baterek, tak bych se právě chtěl vyhnout tomu, že tam bude 10 baterek v tom. Chci to udělat prostě jinak. To tam rovnou můžu hodit 20 baterek a nějaký digital, to je pro mě nezajimavé celkem.

Autor:  djRH [ 25 čer 2012 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

osobně mám v kombi felícii jeden fane sovereign 15-500 v bc subu, krmenej timdletim v můstku http://www.auto-audio.cz/produkt/Peiying-2H30R.html nemůžu si stěžovat, akorát chudák auto, tlumení sem vůbec neřešil

Autor:  Petr Berka [ 25 čer 2012 22:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Každý na to má očividně dost jiný názor.
Nevím jak je to s pneumatickým tlakem, ale s tím akustickým při akceptovatelném příkonu (do 2kW RMS) se autoreproduktory s hlasitorstí nemají jak rovnat, pokud jde o zachování slušného frekvenčního rozsahu s rovnou citlivostí. Řešení pak každý vidí jiné. Já už mám hlavu vymlácenou dost, tak bych tam nic většího než 12" nedával, ale proti gustu... :-)

Téma bude přesunuto do autohifi...

Autor:  djRH [ 25 čer 2012 22:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

samozřejmě že když v tom sedim tak to nejede ani na půlku, nejsem sebevrah, mám to spíš na srazy a tak ;) mimoto mam vyzkoušeno, že 12ka na spodcích nic moc(asi mam veliký auto :lol: ), zatim co ta 15ka jede krásně od spodu, samozřejmě něco dole asi chybí ale neni toho moc a aspoň mi to z trávicího traktu nedělá trhací kalendář :)

Autor:  Petr Berka [ 25 čer 2012 23:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Ano, na první poslech na srazu je tam jasně rozdíl a něco na spodních basech chybí. Časem to tam začne přebejvat. :lol:

Autor:  jasin755 [ 26 čer 2012 08:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Petr Berka píše:
Ano, na první poslech na srazu je tam jasně rozdíl a něco na spodních basech chybí. Časem to tam začne přebejvat. :lol:


Jak to myslíš? :D

Autor:  jasin755 [ 26 čer 2012 12:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Ještě mě teď napadá. Jak zjistit rezonanční kmitočet celého auta? Pak by teoreticky šlo udělat nějak rozumně bandpass a na naladit ho přímo na rezonanční kmitočet celého vozu.

Autor:  Vtomas [ 26 čer 2012 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

co k tomu dodat? :) Začnu asi takhle. Asi si slyšel velké prd a nemusíš hned autohifi woofery zatracovat. Já mám SPL woofer a každej si myslí, že to je jen honění vzduchu při velkém Xmax a decibely, hlasitost nikde. Ono je autohifi a autohifi.

Jestli, že si slyšel nějaké "bláto" pověšené na zesiku bez totální kontroly tak se ti nedivim a měl bych stejnej názor, ale....
Někdy zkus někoho poprosit někoho ať ti pustí slušně nakrmenej dobře naladěnej woofer ve vytlumeném autě a myslim, že budeš koukat.

Píšeš, že nechceš x baterek. Hele mám poloviční zesilovač Maxximuse tzn. 5kW Goliath a můžu ti říct, že na alternátor 120A, 2x baterku Powercell 4000 (1ks 115Ah 7000A) hromadu kabelů tad. je to tak nějak akorát, když chceš hrát nahlas.
Jestli chceš tak to potom nech na 44Ah baterce a nalož tomu. Uvidíš, že Maxximuse vezmeš a hodíš ho né do auta, ale do popelnice. Uděláš zdroj!!!
Hifo nemá rádo pokles pod 10V

To, že mám málo příspěvků a jsem tady novej je jen pouze to, že jsem tomto foru nevěděl a začal sem chodit až jsem potřeboval poradit s PA (něco na zahradu)

Můžeš mi věřit co píšu, s autohifi mám necelejch 10let zkušenost.

Jinak rezonančku zjistíš tak, že existuje měřák "TERM LAB"....používá se na tuning srazech při měření SPL dbDrag. Zjistíš rezonančku a pak měříš na rezonančce, abys měl největší SPL

Autor:  Martin S. [ 26 čer 2012 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Laděním na rezonanci auta docílíš tak akorát vysoké SPL ale ne rozhodně ne vysoké kvality. Otázkou je na to co vlastně chceš.... na normální poslouchání to asi nebude...

Autor:  Petr Berka [ 26 čer 2012 23:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

jasin: To pochopíš až pojedeš autem se silnější hudbou dvě-tři hoďky v kuse, a hudba bude zapnutá na trošku vyšší hlasitost. Pak už jen tím ekvalizérem jen ubíráš a ubíráš, až není čím ubrat (obzvláště při ladění na rezonanci a podobně).

Autor:  jasin755 [ 27 čer 2012 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

No jak vidím, tak kvalita s vysokým SPL nejde moc dohromady. Takže bych viděl řešení normálně ve dvou ozvučnicích. Ozvučnici na dB drag a ozvučnici na "normální poslouchání".

Zatím bych se asi zaměřil na tu první. Jaký repro (Autohifi/PA) a jakým typem ozvučnice to řešit ?

Autor:  Vtomas [ 27 čer 2012 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

záleží jakej styl hudby budeš pouštět. Na něco je dobrej bassreflex na něco zas uzavřenka. Rozepiš se trochu co přesně chceš? Jako dávat Maxximuse je holej nesmysl :!: Ten zesilovač je běžné hraní totálně mimo. To, že nevyužiješ potenciál a nebo ho neuživíš proudem ti může bejt hned jasný tak proč 10kW?

Slyšel si někde 1kW - 2kW v autě?
Nevim kolik chceš do toho vrazit, ale sám vim kolik do toho padlo peněz, úsilí atd. atd.

Autor:  jasin755 [ 28 čer 2012 12:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Jak jsem psal výše, tak Maxximuse kupovat nebudu. Budu ho mít půjčený na testování a možná spoustu dalších jiných. Podle toho se pak rozhodnu. Jinak jak to myslíš, že ne něco je dobrý BR a na něco uzavřená ozvučnice. To se mi zdá jako nesmysl co jsi napsal.... Říkal jsem, že potřebuji maximální SPL na sinusový signál co na tom budu pouštět je úplně jedno.

Jinak to jestli jsem slyšel 1-2kW v autě.. to je dobrá otázka, protože u těch auto-zesilovačů člověk skoro nikdy neví, jaký to má opravdu výstupní výkon. Osobně svoje PA ženu 3xCAZ2500 do EAW, což je taková +/- střední třída a určitě kdybych zapojil všechny 3 do můstku na 4Ohm a k tomu připojil 3 adekvátní bedny, tak si myslím, že by tohle žádný auto s sebelepší aparaturou přehrát.

Autor:  Vtomas [ 28 čer 2012 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

pokud SPL tak jdi do SPL wooferu. Kámo bys koukal jakej je rozdíl např. při rockové hudbě ve volbě ozvučnice. BR je hučák, bláto atd. Uzavřenka ti zahraje ráznej kick z kopáku a to u BR nedocílíš.
Nevim ani mě nezajímá co je 3xCAZ2500 do EAW a určitě to bude hrát víc, ale o tom tolik není řeč.
Máš naprostou pravdu, že u hromady zesiků nevíš jakej to má výstupní výkon. Můj Hifo GX má klešťákem změřeno 4,7kW na 14.4V, 7,2kW na 18V. Už nevim jakou mám impedanci při zátěži, ale co jsem před x lety měřil na FR 49Hz s jednou vybitou baterkou tak SPL v autě bylo necelejch 147dB. Od upgradu wooferu, přidání napájení sem neměřil

Autor:  kalvoj [ 28 čer 2012 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Nechtěl jsem se do toho srát, protože návrh atd. budu řešit já a čekal jsem co se tu vyřešía že se třeba poučím co se v autech nosí, ale nedá mi to. Já věřím že autohifi je trocha někde jinde, ale tvrdit že bassreflex je hučák a uzavřetka kopne je trocha zcestné.

Dobrej bassreflex ti kopne neméně a né li více. Je to o konstrukci a NALADĚNÍ. Když vemu postup tuctového autohifíka alá "hmmm tak tady udělám nějakou cool bednu kam dám krutomrdozní pochromovanej bassreflex a šak co, dyť je to jenom trubka, tak to fiknu zhruba takhle a dám ji zhruba sem". To se pak nedivím že to hučí a nekope (obecně pochybuju, že ta splašená duša z traktoru dokáže kopnout).

A další věc. To autohifíci neznaj jiné ozvučnice než bassreflex a uzavřetku? Chápu že hornu do auta asi né, ale co takhle bandpass, izobarik??? Ale je pravda, že u těchdle ozvučnic by ty škaredy chromovany vodovodní baterie nešly vidět, takže by to nebylo tak cool :lol: :twisted:

A ty slavné kW v autě...to je taky hlavně tím že ty gumotexy mají char. citlivost silně pod 90 (spíš k 80ti). Když ti tam dám 15" neodym s citlivostí 99dB reálně od 30-40Hz, tak ti to na 7kW rozstřelí auto, že bys ho po louce sbíral ještě týden.

Autor:  mereksk [ 28 čer 2012 23:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Pravda je podla mňa tak niekde uprostred v niečom viac na tú v inom na inú stranu. Ale čo sa týka BR vs CL tak záleží ako je to naladené ( či je to rozumne) a nezabúdajme na reproduktor ktorý hra nemalú rolu že ? Sám napr ak pri obyčajnej ARN8608 ktorú tu mám v BR počúvam a upchám BR tak to pri kopaku na 70 HZ nič nezmení len tomu trochu zmizne spodok samozrejme reproduktor je na hrane v použiteľnosti BR/CL. Ale to len tak na ukážku , čo kus to originál a je tu reč o trochu iných reproduktoroch a i v iných priestoroch tj. v aute. A nechcel som tím povedať že to mám ladené celkom najrozumnejšie, niesom na takej úrovni aby som si to dovolil na 100% tvrdiť.

Autor:  Vtomas [ 29 čer 2012 06:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: PA in a Car

Kalvoj: jasně, že vše je jen o ladění,, o bedně, wooferu, HU - rádio a v neposlední řadě o zesilovači, ale stejnak trvám na tom, že BR je oproti CL hučák ikdyž to naladíš bez hrbu na stejnou frekvenci.

Je to fakt, že když bys dal PA woofery s citlivostí 99dB do auta a výkon by byl cca 7kw tak je to za hranicí smrti, ale ukažte mi jeden PA woofer 15", kterej snese trvale 7kW. Rozdíl mezi PA a autohifi naleštěnym plandákem je ten, že defakto ten plandák dohání vše Xmaxxem.

Mě osobně je defakto úplně jedno jestli mám nějakou naleštěnou krásku v chromu....já šel po wooferu na kterej se nechá sehnat recon, udělat custom a to 10",12",15",18" a hlavně něco co má obrovskej potenciál díky silnému motoru.

A teď k mému wooferu:
Woofer jsem kupoval před X lety od kluka, kterej v ČR před x lety rozjel soutěž dBdrag (dostal licenci na provozování z USA - Termpra). Jednalo se o reconovanej woofer RE Audio MT15 se 2 spiderama, papírovou membránou, měděnou cívkou. Kluk z audiowebu mi tenkrát změřil TS a já sám zůstal koukat, že citlivost byla 91dB a Xmaxx 25-30mm. Ten woofer jsem oddělal tím, že do něj šlo asi 3kW po dobu 20minut a utrhla se kmitačka od membrány. Nastal upgrade na lehčí membránu v podobě karbonu (papírová membrána cca 5-6mm a karbon cca 3mm). Měděnou cívku nahradila AL cívka z plochého drátu + přidal se jeden spider tzn. na 3ks. Momentálně můžu říct, že je to nezničitelnej woofer, protože co vydržel tak nechápu. Škoda, že moje volba padla na cívku 2x0,5 Ohmu a né na cívku 2x2ohmy, protože hned vim co bych udělal :-D (zkouška v tapped horně např. na 3kW PA zesilovači)


Pokud neodym tak jedině co je na fotce

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/