Poslední návštěva: Právě je 19 dub 2024 10:42


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 106  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 14:04 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Ono je to s tím výkonem velmi subjektivní. Mnoho lidí to bere tak, že když už mercedes, tak něco výkonově nadupadnýho. Časem přijdou na to, že ten výkon vlastně vůbec nepotřebují a jakýkoliv motor počínaje 200CDI od roku 1999 je tak nějak dostatečný pro všechno (my za 220CDI taháme i vleky). Všechno to zrychlí na 100km/h pod 12s a jede 200+. Mít sílu pod nohou je samozřejmě hezké a velmi příjemné, ale jen zřídkakdy využitelné. Spíš to pak jen požírá víc peněz. Jedinou skutečnou satisfakcí víceválců je asi ta kultura chodu a zvukový projev.
A tohle se dá říct imho o všech vozech střední a vyšších tříd. V podstatě dnes nevím o značce, která by v těhle kategoriích nabízela tak podmotorovaný auto, aby to bylo v nějakým jízdním režimu vyloženě nepoužitelné. Jasně, pokud je někdo rozmlsanej 300 a víc koňovými motory s masivním krouťákem, pak mu všechno přijde slabý...ale třeba já pro běžný ježdění něco takového fakt nepotřebuji a spíš mne zajímají provozní náklady.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 24 lis 2020 23:00 

Registrován: 16 zář 2014 21:12
Příspěvky: 1169
Bydliště: Brno
Kraj: ČR - Jihomoravský
tatko Tom píše:
Tie moje JTD su asi zblbnute. Zatah maju v celom rozsahu az do 5000 otacok. Nedymia, nesmrdia. DPF neregeneruju, lebo nemaju.


Moje 16V JTD v Astře taky táhne furt stejně až do konce. Asi můj nejoblíbenější čtyřválcový nafťák.

_________________
Creative SBX HD, Akai AM-32, ARS 9204-Godz rebuild, TM380, TM3120


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 06:45 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
Chlapi nevíte kolik by stálo dát auto na změření výkonu na brzdě (případně tip na někoho kolem Brna)? Pořád mi vrtá hlavou, jestli má motor parametry co tvrdil borec, kterej mi chipoval Oktávku. Mělo by to teď mít kolem 90kW. A ten graf průběhu výkonu krouťáku a výkonu by se mi též hodil.

Jinak posledně jsem se bavil s otcem, má služební krátkou OIII v 1.6 TDI-CR, ptal se mě jestli řadím podle toho našeptávače. Říkal jsem mu, že ne, protože se mi zdá, že bych motor dost podtáčel, jezdím podle "citu". Tj. z 1°->2° 1800-2200, 2°->3° 2200-2500, 3°->4° 1800-2000, 4°-5° 1800-2000 (jen přibližně, ale snažím se, aby po přeřazení na vyšší kvalt otáčky nepadly pod 1500-1600 ot./min.). Ptal se protože se mu zdá, že má motor nějakej divnej klapavej zvuk, neslyšel jsem to ještě. Nájezd tam má myslím kolem 70000 km.

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 07:36 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Pod 1500 otáčok jazdím výnimočne, krátko a na nízkych prevodových stupňoch.
Ad brzda, chiptuning - s JTD som bol u "Šarkana" v Alfatuningu. Mal som podozrenie na zlý a mal som pravdu. Napravil - auto ide lepšie, nezadymí a klesla spotreba. Brzdu som neriešil. Nie je tuning ako tuning. Chotěboř, kde majú pobočku, máš zrejme ďaleko. No môžeš si prezrieť stránky Alfatuningu, je tam dosť popísané čo prečo ako a čo prečo nie.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 09:14 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5956
Kraj: SR - Trenčianský
Každý motor je jiný. Některé snáší podtáčení bez škody a produkce nebezpečných vibrací, některé ne. Obecně lze říct, že mezi 2-3tis RPM je to taková sázka na jistotu. O možnostech "podtáčení" motoru často napoví volnoběžný otáčky. Motor, který používá volnoběh 650RPM nebo míň a přitom o něm není takřka vědět má slušný předpoklady, že se v provozu bude chovat i při otáčkách pod 1500 mravně. Motor, který potřebuje volnoběh 950RPM, aby nevyskočil z pod kapoty bych nedoporučoval příliš podtáčet. Není to ale samozřejmě úplný pravidlo, jen vodítko. :)

TheKytu: Aby byla pravda to, co tvrdíš, musela by ta Astra při 5000 RPM mít tak 230 koní. Ve skutečnosti může mít před omezovačem možná tak 2/3 maxima krouťáku. Lidi, vraťte se nohama na zem. JTD jsou fajn motory, ale fyziku popřít taky neumí. ;)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 09:48 

Registrován: 02 led 2011 12:53
Příspěvky: 854
Kraj: SR - Trenčianský
Jou, moja ex Audi A6 3.0TDI 230kW 8st. automat si veselo točí 1150-1200ot./min. pri jazde po meste. Pri 140km/h točí luxusných 1700ot./min a nekoná sa žiadne podtáčanie ani pri tých 1200 otáčkach. Hold novší motor.
Naproti tomu Passat B7 1.6TDI 7st. DSG pri 1200ot./min. už značne podtáča a je to počuť. Tam ten automat s motorom nebol moc dobre zladený.

_________________
4xJPA50, 2xJPA250, 2xJPA250, DPA223, Harrison X1000, Teson A2200, A2400, Luxman L-430, Dual CV1462, CS704, DAC MagicPlus, Senn HD558, Golem II


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 12:30 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11102
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Já jsem dodnes nepochopil, k čemu jsou našeptávače a tabulky pro řadění u manuálu dobrý. Našinec se naučil motor cejtit a řadit zcela intuitivně. Vytočit když je potřeba, lechtat v nízkých otáčkách když to stačí. I u odhlučnenýho auta si motor umí říct sám, co by rád.
Právě tak náboženství krouťáku mě míjí. Stačí si uvědomit, že výkon je součinem krouťáku a otáček.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 12:48 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
Aby se uživatelé aut aspoň přiblížili tabulkovým hodnotám spotřeby? Bez ohledu na životnost agregátu?

Já jsem se učil řídit na Favoritu, tam už otáčkoměr byl, ale nikdy jsem ho nějak zásadně nepotřeboval. Klasiku typu Š 105/120 jsem neřídil, tam buď nebylo nic a nezbývalo nic jinýho než jet na citůvku. No a kdyžuž tam otáčkoměr byl, tak tam zas bylo barvičkama nakreslený co jo a co ne. To je podle mě smysluplnější než ty našeptávače.

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 17:51 
Řádný člen

Registrován: 02 pro 2012 15:54
Příspěvky: 1049
Kraj: ČR - Liberecký
Vidite a ja se seru do aut taky. A to tak, ze tomu davam jiny pisty, jiny turba, jiny vahy vzduchu a tak :-D Zrovna ted mam pro svoji Astru H ve skrini pripraveny todle:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 18:16 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
Co tam máš za motor?

Mě se líbila ta 1.8 103 kW.

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 18:33 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
"Aby se uživatelé aut aspoň přiblížili tabulkovým hodnotám spotřeby? Bez ohledu na životnost agregátu?"
Spotreba a ďalšie šibalstvá okolo motorov je moja obľúbená téma.
Podtáčanie motorov nie je o tabuľkovej spotrebe - ale o pridrbaných euroemisných normách - ktoré sú, teda tie emisie - v reálnych jazdných podmienkach násobne vyššie...
Ad spotreba - ja mám tie naše JTD asi pokazené - dvojkové Punto vie zajazdiť dennú trasu z Prievidze cez Fačkovské sedlo do Kľačna a nazad za 3,96 (nádrž-nádrž), 1500 kilová Mulica 4,9 ak sa človek trochu snaží a trojročný priemer vrátane prevažne krátkych jázd, zím a občasného vystrájania za volantom (aspoň raz denne) je 5,7. Koho to baví - nájdite si jej tabuľkovú spotrebu 1.9JTD 85kW ročník 2004.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 18:41 
Řádný člen

Registrován: 02 pro 2012 15:54
Příspěvky: 1049
Kraj: ČR - Liberecký
Z16LET (1.6 T). Astmatika nebrat :) Ono takhle, ty motory jsou si hodne podobny a ta 1.6 vychazi z 1.8 - na Z16LET hlave mam napis Z18XER - hlava je tudiz stejna - (skoro, 1.8 ma jinak navrtany diry pro sani), litinovy blok taky - jen ta 1.8 v nem ma vetsi vrtani.
Za mne to je jeden z nejpovedenejsich motoru vubec. Nema zadny nataceci sragory, vanosy, zadny EGR, vodni pumpa neni na rozvodech, je to poctiva litina. Da se s tim jezdit i pod 7.0L/100 a pritom to ma skoro 200PS v zakladu. Kdyz se jezdi svizne, nepreleze to pres 9. Kroutak dole, takze jizda mezi 2000-3000 je naprosto dostacujici. Ja tomu rikam benzinovej diesel. Ted uz se do toho zacinam vic hrabat, takze to bude trochu jinak (kroutak az vejs, pac vetsi turbo, jiny vacky, takze horsi chod na volnobeh atd. Vykon by mel bejt nekde 280-290PS)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory (obrázky, fotky, dokumenty). Pro zobrazení je vyžadována registrace. / You haven´t authorisation for browsing photos and attachment, please check in and sign on. / Du hast nicht Legitimation für ansehen Foto und Anlage, bitte registriere dich.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 19:07 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
Spotřebu nějak neřeším, ale evidenci vedu. :-) U Astry není palubák, takže jsem si to psal.
O Oktávy mám vyzkoušené, že palubák sedí s reálem přesně. Upřímně jsem myslel, že bude spotřeba ještě menší. Ale nikdy jsem nebyl fanda jízdy na spotřebu. Ono to je už docela těžký auto.

tatko Tom>
Hele Punto má 900 kg aj s dovuma pytalama cementu v kufru ne? :-D To je jasný že to bude málo žrat. Ale jo, je to víc než dobrá spotřeba.

Najezdil jsem s Toyotou Corollou 2018 1.8 benzín automat kousek přes 4000 km, a bylo to fajn auto. Překvapila mě spotřeba 5,3-5,8, ale bylo to převážně na tempomat po dálnici. Vzhledově se mi nelíbila, ale jinak super auto.

Obrázek

pet007>
Astmatika je co?
Na šestnáctku dost slušný parametry a co životnost? Já jsem právě nechtěl čipnout ŘJ na max. výkon, šlo by to myslím i přes 100 kW, ale bál jsem se co se posere potom. Mám zaslepený EGR ventil, konkrétně u CAYC motorů to býval celkem problém, a oprava byla kus za kus (10000+ CZK). A máš Astřiča jako daily/family car, nebo to je vyloženě na sprinty? Páč na dojíždení do práce a nazpátek asi ten brutál výkon ani nelze využít, za předpokladu, že člověk neprasí. :-)

S Fkem jsi udělal co? Mě vždy lákala GSi ve dvoulitru. Ale nevím jak si ty motory stály...

Když se zeptám laicky, při napíchnutí ŘJ na techniku - jak moc lze upravovat průběhy výkonu a krouťáku? Já jsem chtěl právě po brocovi, aby mi upravil průběh kolem 1500-1600 ot./min., srazit ten kopanec, ale chtěl za to víc prachů, tak jsem se na to vykáknul. Ale očividně to jde.

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Naposledy upravil BlackRider dne 25 lis 2020 19:15, celkově upraveno 1

Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 19:13 
Řádný člen

Registrován: 02 pro 2012 15:54
Příspěvky: 1049
Kraj: ČR - Liberecký
Zivotnost je u Z16LET hodne dobra. Z duvodu, co jsem psal (litina, silna klika..) Ten motor vydrzi strasne moc. Samozrejme zalezi na pouzivani. Prej u techto motoru hori 4. pist. Nevim, ja mel na puvodnim motoru najeto pres 250tkm a stary pisty jsem jeste prodal, pac byly jak novy...Ale jezdim Verva100 a chovam se k tomu jak se ma (nehonit za studena, dochlazovat, oleje 5W50 kazdy rok)
Uprava Oplich ECU neni uplne snadna, tim ze to neni VW koncern to mezi ladici neni moc rozsireny a moc lidi to neumi, nahravani ECU zabre hodne casu (10-15min). Ne vzdy se to jeste musi podarit, pak se shani nova ECU......Takze Opli se nedelaj uplne dobre, nicmene ano, lze to. V UK treba tydle Z16LET/LER (defacto Corsa VXR aka OPC) upravujou jak na bezicim pasu.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 19:16 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
Já jsem myslel 1.6 TDI-CR (CAYC).
U mojí Astry asi nemá smysl řešit nějaké ladění, nebo jo? (X16SZR).

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 19:32 
Řádný člen

Registrován: 02 pro 2012 15:54
Příspěvky: 1049
Kraj: ČR - Liberecký
BlackRider píše:
Já jsem myslel 1.6 TDI-CR (CAYC).
U mojí Astry asi nemá smysl řešit nějaké ladění, nebo jo? (X16SZR).

Ano, to fakt nema smysl, kde nic (turbo) neni, ani cips tuzing nebere :)
S timdle motorem jsem zacinal v Astre F :) Pak jsem ho vyndal a misto nej prisel hodne upravenej dvoulitr (C20LET - 400PS :-D Ale tu uz jsem prodal :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 19:49 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
:D
Punto 1.9 JTD 59kW má vlastnú hmotnosť1200 kg aj s blatom na podvozku.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 19:51 
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2011 23:13
Příspěvky: 512
Kraj: ČR - Jihomoravský
Tak to jsi mě dostal. Možná ta první generace byla lehčí? :-D

_________________
POSLECH: PreSonus AudioBox 22VSL > Rotel RMB-1066 / Senn. HD555 mod > miniDSP 4x10 HD > repro dle nálady
MĚŘENÍ: Dayton Audio EMM-6 > PreSonus AudioBox 22 VSL > REW / HOLMImpulse > VituixCAD


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 20:07 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
:D
Samozrejme - možno si myslel "jednotkové" benzínové Punto. Mám ešte aj to, no ak sa podarí - pôjde dakomu ako autíčko na pobiehanie po meste - sám by som sa už na ňom bál na dlhšie cesty - nie skrz stav, ten je 100% no skrz to, že (...crashtesty)
Apropo - je to neskutočné čudo - napriek tomu, že je to slabučký benzíňák - ťahá to od voľnobehu a bez odvrávania to vie ísť 40 km/h na päťke a celkom aj z toho zrýchľovať.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 20:53 

Registrován: 14 bře 2010 18:20
Příspěvky: 253
Kraj: ČR - hl. m. Praha
pet007 píše:
.. Ted uz se do toho zacinam vic hrabat, takze to bude trochu jinak (kroutak az vejs, pac vetsi turbo, jiny vacky, takze horsi chod na volnobeh atd. Vykon by mel bejt nekde 280-290PS)

Zajímavé. Jseš věrný měřícímu přístupu? Asi WB máš, ale kdyžtak mám ve skříni jen sporadicky (LPG naladění) používaný SLC Free + LSU. Není jednodušší místo origo použít rovnou aftermarket ECU? Dáš jiný písty, třeba to zečne jinak klepat.. CAN to nemá (edit: nebo už má?), automat taky ne, tak by to mělo jít i s Megasquirt.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 106  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group