Poslední návštěva: Právě je 02 kvě 2024 12:13


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 102, 103, 104, 105, 106
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 22 pro 2023 19:58 
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2010 12:04
Příspěvky: 11106
Bydliště: Náchod
Kraj: ČR - Královéhradecký
Jasně. Ale nebýt jebnutých ekologů, nebylo by ani to. Jenom to celé překmitlo do extrému. Jak se tak stává.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 28 pro 2023 03:42 

Registrován: 29 pro 2008 01:20
Příspěvky: 160
Nie je vsetko zlato, co sa blysti a nie je vsetko eko, co ekoterorista vysti.
Auto mi pred 3tyzdnami spravilo eko zazitok - zrazu nenastartovalo, kolisali otacky a zdochlo. A ked bola bateria takmer vybita, naskocilo ako nic. No a v RJ som nasiel, ze EGR spravil chybu a nezatvaral sa, tym padom dusilo motor.

Tak som ten eko bullshit odpojil a zrazu:
- auto startuje na brnk (predtym boli niektore starty pomalsie, myslel som, ze vstrekovace koncia)
- auto prestalo duniet v sirokom rozsahu otacok (uz som chcel menit 3 silentbloky na motore, ci neodisli)
- motor sa zbiera v pohode aj z volnobehu
- nema taky zvlastny efekt, ze do cca 1300ot sa mu nechce hybat a potom zrazu zaberie - teraz ide so zvysujucim sa vykonom rovno z 1000ot.
- ovela hladsie preradenia -motor sa necuka pri zmene otacok pri preradzovani a preradenie je ovela hladsie a plynulejsie (uz som mal pocit, ze mam necitlivu nohu a ruku)
- zvlastne je, ze asi aj spotreba isla o chlp dole
- tiez mam pocit, ze motor ide lahsie do otacok a pri vypnuti motora sa toci dlhsie, nehegne s nim

Akurat mi svieti prasiatko na palubovke a do juna, ked je zase STK, to musim vybrat a vycistit.

:arrow: :!: No a este jedna vec, ktora asi znizila spotrebu - 1.6JTD na rozdiel od 1.3JTD nema separator oleja od ventiloveho rozvodu. Ta olejova hmla ide rovno pred turbo a masti vsetko naokolo.
Tak som tam zamontoval medizkus - nadobku na olej a po cca 18tis. km je tam asi 1cm oleja. Trochu to robi smrad, lebo hore je siska - filter, ktory zrejme pri zabere taha podtlakom aj luft mimo vahu vzduchu - inak z toho pri teplom motore olejova hmla trochu vanie viditelne von.
Co vsak mam dojem - ze spotreba isla tak 0.1-0.2L /100km dole. Proste otocim Kosice-Poprad-Kosice po dialnici, 120-140km/h a spotreba vyjde 5.2-5.3 podla tankovania.

:idea: :idea: Inak tie reci o znizeni mobility su len take bizarne rozpravky - postavene na tom, ze auta budu drahsie. Ano, budu drahsie, lebo aj uzivatelia chcu kdejake elektronicke sracky, blikajuce, trubiace, svietiace, internetove a tie EU nariadenia vyzaduju kdejakych zbytocnych el. pomocnikov, co to vsetko predrazuje.
Ale nie su drahsie, ze by ich tym chcel dakto zakazat. To by sa dalo par zakonmi hned.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 28 pro 2023 08:51 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Vadná váha vzduchu aj vadné turbo vedia robiť podobné opičky - osobná skúsenosť na dvoch 1.9JTD. Zhoršené štarty aj DRV ventil. Oneskorené štartovanie, zlý záťah z malých otáčok, vyššie spotreby.

Čo je na elektromobiloch tak drahé? Akumulátor stojí napríklad 20 000, mali by byť výrobne jednoduchšie, než spaľováky - prečo tak vysoké ceny?


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 28 pro 2023 18:21 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5958
Kraj: SR - Trenčianský
S odpojeným EGR som na W211 220CDI jazdil dlho a doteraz auto takto aj jazdí. Teda vlastne úplne odpojený nebol. Napätie na ňom bolo stále, keďže je vhodné k tomu, aby držalo EGR pevne zavretý (plný tlak turba ho dokáže pootvoriť a EGR ostane visieť v pootvorenej polohe). Odpojený bol riadiaci vodič a miesto neho náhradná záťaž. A samozrejme jednoduchý tranzistorový emulátor napichnutý na váhu vzduchu, ktorý spôsoboval plynulý pokles pokles napätia na výstupe váhy pri "otvorenom EGR". Tým pádom žiadna kontrolka nesvieti, celý systém sa chová tak, ako keby tam EGR bol, takže aj regenerácie DPF prebiehali korektne. Benifitmi sú čisté sanie, pokles spotreby o cca 1L/100km, lepšia odozva na plyn, nižšie zanášanie DPF sadzami. Nevýhodou môžu byť vyššie NOx, no ja som na nemal na emiske žiadny problém.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 29 pro 2023 00:25 

Registrován: 29 pro 2008 01:20
Příspěvky: 160
na EGR existuje dokonca restriktor do sania z jeho vystupu, podlozka s malymi dierkami, aby nepustal vela spalin do sania, ma to oficialny kod vyrobcu od Fiatu.

Na vahu vzduchu je naco emulator?
Ked odpojim vahu vzduchu,tak sa v podstate nic nedeje, riadiacka akurat hodi chybu, ale ide na naucene hodnoty. Nejake zasadne zmeny nebadat. Resp zrejme berie hodnoty z tlaku na sani za turbom a podla toho vie odhadnut, kolko ma luftu.
EGR sleduje len vlastnu funkciu, tak sa tam napichne odpor, prestane svietit chyba.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 29 pro 2023 10:36 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5958
Kraj: SR - Trenčianský
U väčšiny CR systémov po roku 2002 sleduje váha vzduchu aj funkciu EGR. EGR sa otvorí, musí automaticky dôjsť k adekvátnemu poklesu hmotnosti nasávaného čistého vzduchu. Ak váha toto nezaznamená, alebo je tam výrazná odchýlka oproti vypočítanej hodnote, ECU vyhodnotí stav ako poruchu EGR.
Ono sa síce dá jazdiť aj so svietiacou kontrolkou motora a zdá sa, že motor ide normálne, ale keďže ide na nejaké núdzové hodnoty, môže to mať predovšetkým u auta s DPF neblahé následky. Od príliš častých regenerácii filtra (ktoré spôsobia extrémne riedenie oleja naftou), po nedostatočné regenerácie a upchatie filtra a následnou možnosťou poškodenia turba atď.
Čím novší systém CR, tým je to samozrejme všetko háklivejšie, zložitejšie, všetko so všetkým súvisí...a často sa po výmene všetkého možného zistí, že je vadný injektor, ktorý sa dokonca na testovacej stolici tváril ako dobrý.
Ja po všetkých skúsenostiach s diagnostikou a opravami dieselových (hlavne) mercedesov ľuďom z môjho okolia som sám od nafty odišiel. Ak diesel, tak úplne nový alebo úplne starý (čo najjednoduchší - ideálne rotačka TDI). Čomu sa dnes určite vyhnúť je odjazdená Euro4, Euro5.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 09 led 2024 14:05 

Registrován: 29 pro 2008 01:20
Příspěvky: 160
Na 1.3JTD zrejme nic take neexistuje, lebo EGR som mal zaslepeny plechom, aby ho neotvaralo, aj ked je kabel zapojeny a islo to bez chyby.
Je to Euro4 a nic mu to nerobi, motor ide samozrejme lepsie, ked nema EGR.

Zatial, co mam na 1.6JTD odpojeny kabel z EGR, tak sa regeneracie DPF nijak nezmenili, skor mam pocit, ze su neskor, nez predtym. Spotreba samozrejme dole o 1L uz nemoze ist, lebo by musela ist hore ucinnost motora minimalne o 10-12%. Tak snad pocitovo o 0.1L dole isla.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 09 led 2024 14:29 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Sa nevylučuje s komentom vyššie.
1.9JTD rok 2005 tiez nic nehlasi so zaslepenym EGR, nema preco. DPF moje kraxne este nemaju. Aj ak by mali - nemal by som problém.
Laicky predpokladám, keďže zaslepené EGR znižuje dymivosť, tým je aj menej časté vypaľovanie DPF.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 09 led 2024 19:55 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5958
Kraj: SR - Trenčianský
Mne po odpojení EGR tiež auto šlo "normálne" a len svietil vrtuľník. Ale s emulátorom proste nesvieti nič a na STK je všetko v poriadku. To je ten benefit.
Odstavené EGR samozrejme znižuje dymivosť, ale ak pri tom svieti kontrolka motora, tak väčšinou málokto vie, na aký náhradný program ide jednotka a s akými hodnotami ďalej pracuje. Nemusí ísť pritom ausgezeichnet v núdzi.
Každé auto je samozrejme iné, niektoré systémy sú háklivejšie, niektoré menej. A každý nech si samozrejme so svojim autom naloží ako uzná za vhodné, je to jeho majetok. Ja už sa u svojich áut snažím, aby všetko, čo tam je pokiaľ možno fungovalo tak, ako to vyšlo z výroby. Samozrejme to niekedy nie je jednoduché a ani lacné.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 09 led 2024 20:05 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Moje z rokov 2004/2005 po zaslepení nerozsvietili nič - zrejme to tie stariny ešte nesnímajú, neviem. No mám inú záhadu - ak prejdem pod plynom cez väčšiu nerovnosť alebo zle spravený železničný prejazd - niekedy zareaguje ESP(VDC)/ASR a ostane svietiť výkričník v žltom trojuholníku (do vypnutia a nového naštartovania) - stratí ťah, pribrzdí. Možno to tak má byť, nemal som také srandy na starších autách.No dnes sa mi zazdalo akoby na chvíľu vyplo motor aj svetlá a z toho som blbý.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 10 led 2024 07:31 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5958
Kraj: SR - Trenčianský
Problém môže byť od ABS snímača až po niektorú SAM-ku. Určite by som začal diagnostikou u niekoho, kto má diag ideálne priamo na toho taliana.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 10 led 2024 08:08 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Možno riešim (vlastnú) blbosť. Mechanik ma zdrbal, že mám jazdiť pomalšie. To som jazdil naposledy, keď ma mama vozila v kočiari. Možno zareaguje protihrab alebo stabilizačný. Muľa nemala také parády.
Ak sa zopakuje, že ostane svietiť výstraha nefunkčného ASR, skúsim nájsť niekoho, kto má diag na Alfy.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 10 led 2024 17:37 
Řádný člen
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2011 19:11
Příspěvky: 5958
Kraj: SR - Trenčianský
Neriešiš žiadnu vlastnú blbosť. ASR som mal už vo W202 z roku 1997. Na neskorších autách už bola vždy klasika ESP. Ak aj pri zbesilej jazde po nerovnostiach ASR/ESP zareagovalo, nikdy neostal trojuholník svietiť. K tomu nie je dôvod. Proste tam máš niekde s najväčšou pravdepodobnosťou intermitentný kontakt - je to taká blbosť, ale súčasne často jednou z najhorších závad. Je mi jasné, že toto sa mechanikovi riešiť nechce (pretože poctivá diagnostika závady zaberie veľa času, ktorý mu nikto nie je ochotný zaplatiť, kor u starého pekáča). Ale diag by niečo nabonzovať mala.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 10 led 2024 17:48 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Taký náhodný zlý kontakt sa hodne blbo hľadá. Boli sme u neho v rámci pešej prechádzky (tak nás v živote oboch nevidel...) Preberali sme to, predpokladá najskôr kdesi vadnú kostru. Budem(e) testovať. Poradil mi nosiť sebou štarovacie káble, tie mám roky v autách pre istotu no zatiaľ som nimi len iným pomáhal - a ak by to vypadlo celkom, spojiť mínus akumulátora na kostru auta.
Asi nemá oroginál diagnostiku no možno už áno, má dve Alfy. Torque cez OBD II neukázalo nič, lebo to zmizlo po vypnutí a opätovnom naštartovaní a nenapadlo ma snímať hneď.
Ono sa to vyvrbí.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 11 led 2024 00:55 

Registrován: 29 pro 2008 01:20
Příspěvky: 160
Prejdi cez daku hrcu separatne lavou a pravou stranou, kedy to bude robit. Aspon budes vediet, kde hladat.
Dakde moze byt len predraty kabel a spoji zivy a hodi chybu. Ak to strati tah. resp. pribrzdi, znamena, ze zistil dakde kolizny smer a reaguje ESP. Moze to byt potom okrem snimaca abs, aj snimac rotacie pre esp.
ABS to asi velmi nemusi byt, lebo ten by potom svietil stale a skor by rozziaril kontrolku brzd.
Keby si nebyval 10000km odomna, tak mam kabel a fiatecuscan na toto.
TheLastUnicorn píše:
aby všetko, čo tam je pokiaľ možno fungovalo tak, ako to vyšlo z výroby. Samozrejme to niekedy nie je jednoduché a ani lacné.
Pri aktualnych autach bude celkom komplikovane a aj velmi popularne a dobre zarobkove robit upravy, ktore upracu asistentov a najma bullshity EU, ako pipanie pri prekroceni rychlosti, a pripadne online bonzovanie, ktore asi bude nasledovat v buducnosti.
Co je zaujimave, ze elektroauta priniesli aj nove fetise, ze sa majitelia stazuju, ze ich auto nedostava tolko OTA aktualizacii ako ine znacky. Doteraz nikto nic take nechcel ani nepotreboval. Tie elektrovraky su nejake polotovary, co treba vylepsovat a opravovat ako windows.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 11 led 2024 08:01 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Ďakujem.
ESP v minulosti reagovalo ako píšeš. Nezmyselne ma pribrzďovalo do ľavých zákrut pri dosť malých rýchlostiach. Pribrzďovalo jedno koleso.
Skúsim tie jednostranné otrasy.
K absurditám moderných áut sa nevyjadrím, lebo to slušne neviem.


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 25 led 2024 16:53 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Návrat ku koreňom? Fičali už pred 112 rokmi.
https://www.cas.sk/clanok/2884025/elekt ... lko-stali/


Zelený vodík lacnejší:
https://www.energie-portal.sk/Dokument/ ... 07992.aspx


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 10 bře 2024 20:20 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Trošku tie horúce hlavy chladnú...

https://www.novinky.cz/clanek/auto-stud ... %20hybridní%20Toyota%20Prius&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz


https://medium.seznam.cz/clanek/milan-s ... p&seq_no=2


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Autá a všeličo okolo
PříspěvekNapsal: 23 bře 2024 15:13 
Řádný člen

Registrován: 18 úno 2016 00:03
Příspěvky: 2757
Bydliště: Slovakistan
Kraj: SR - Trenčianský
Manželke sa vlani v lete "podarilo" natankovať k 6-8 ltrom nafty 51 litrov benzínu. Normálne by motor nemal šancu. Prešla na tom takmer 150 km.
To auto má odvtedy s benzínom najazdené 4200 km. Motor (čerpadlo, vstreky) bezchybný. Celkovo má najazdené 310000 km.

Dnes manželka Multiplou:
PD-NR 4,9
NR-BA 5,9
(Jazdil som s tým ešte o pol litra menej)
Spotrena nižšia, než má byť a to jazdí nad rýchlostné limity :)


Nahoru
Offline Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 102, 103, 104, 105, 106

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: laminat a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

© LuKyss 2005-2012 | ReproMania.NET & ReproObchod.cz



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group