Harosz píše:
Akusta to tu pozvedá na jíny level, dovolím si reagovat
Stručně: když napíšeš - zapnuté automatické aktualizace, to pro laika znamená, že se nainstalujou všechny. Protože on je partikulárně nefiltruje.
Není pravdou, že AV systémy nejsou schopny rozpoznat Ransomware. Např. ESETu se to vcelku daří. Samozřejmě nelze bezpečně provozovat děravý systém. To je pak i dobrý AV krátký. Ale moje původně doporučované řešení, nainstalovat základní aktualizace a pak je vypnout nesmysl není. Nechtěl jsem to tu rozpatlávat moc, abych laiky nemátl, ale jako IT podpora samozřejmě čas od času mimo provozní dobu zákazníka aktualizace zkontroluju a důležité aplikuju.
Ale nechat to běžet jako AUTO režim se neosvědčilo. Když nic jiného, tak proto, že to v nejnevhodnější chvíli zákazníka blokuje v práci či odchodu domů. Pro něj je lepší, když se o to postarám sám a jindy.
Nepadlo tu slovo zálohovat, tak ho tu zmíním. Čtou to tu i laici. Nejlepší obranou proti všem pádům a průserům je zálohování ... čím častější, tím lepší. V případě Ransomware to platí mnohonásobně víc.
To o tlacích na licence je pravda. Zejména MS poštovní servery EXCHANGE, s tím související používání klientů OUTLOOK atd. Když je to baví, ať si za to ty prachy dávají. Na linuxovém serveru běžící POSTFIX je stabilní věc, podle mě i v korporátním sektoru stačí lidem obyčejný mailový klient a ty kravinky se svoláváním porad přes kalendář v OUTLOOKU jsou jedna velká zbytečnost. A ještě stojí velké prachy a soukromí lidí. Organizační informace jdou poslat mailem taky. Nehledě na to, že mailový klient, kde jsou veškerá data nasraná do gigabytového PST souboru, je kretenismus.
Jinak nejsem ničím zaslepenej, to bych nemohl dělat v IT sféře. Trochu jsme se nepochopili. Zejména v bodě, kdy aktualizace dělám zákazníkům offline já a nenechám je s tím trápit.
Woknous 10 už tu rozebírat nebudu. Ať si tam každej nacpe, co chce. Je to jeho věc.
Já myslím, že to asi stačilo.