* Bude vyžadováno novo HDCP 2.2 v celém řetězci, staré zařízení se starou verzí - i kdyby to umělo 4K (např. první hdmi2 televize) - nebudou použitelné, to samé platí samozřejmě o přehrávačích a o kabelech (musejí umět 18Gbps) či dalších součástech v digitálním řetězci
* HDCP 2.2 bude ve striktnějším módu stahovat šifrovací klíče z internetu (jaký bude použit mód asi bude záležet na vlastníkovi obsahu)
* specifikace UHD Blu-raye neobsahuje 3D rozšíření a prý se s ním ani do budoucna nepočítá, takže nativní 3D filmy (ač jich moc není, které jsou dobře udělané) se můžou jít klouzat (Avatar, Pixaří animáky, Gravity, Marťan - viz dále, ...)
* Některá studia se nechala slyšet, že Dolby Atmos stopu nebude vydávat na Blu-Rayi, ačkoliv v tom žádný technický problém není, alebrž pouze na UHD Blu-Rayi, tj. kvůli kšeftu. Například Hobit byl zamýšlen jako 3D HFR (48fps) 4k s Atmos zvukem, což tedy nový formát nemůže vše splnit. Počkejme si alespoň, pokud ho vydají na UHD BD, jestli bude obsahovat alespoň Atmos zvuk (na BD je jen v 7.1), neznělo to v Hostivaři věru špatně.
* Vrchol absurdity je vydání
The Martian na UHD Blurayi: obraz není v tvůrcem originálně zamýšlené podobě tj. ve 3D, zvuk není v originální podobě tedy Dolby Atmos. Čili místo state-of-the-art audiovizuálního materiálu filmový geek dostává monoskopickou podívanou s obyčejným 7.1 (nekomprimovaným) zvukem. Třešničkou na dortu absurdity je celý "4K" formát UHD Blu-Raye jako takový, protože digitální meziformát, ze kterého se Marťan masteroval, je ve 2K...
* je chaoticky definované HDR a zatím není jasné, jestli filmy budou vycházet v kontejneru Rec.2020 s DCP-P3 gammutem, každopádně Rec.709 by měl být záležitost minulosti
* UHD BD je nejméně 2x dražší než obyčejný Blu-Ray
* závěrem parafráze
klasiků: Kurvadoprdeletoměsere, tak's to chtěl drahý režisére..?