Ford Focus r.v.2000, 1,8TDDI obsahuje vysokotlakové palivové čerpadlo VP44, ktoré mi pred dvomi rokmi odišlo. Čerpadlo odchádza bez akejkoľvek výstrahy, jednoducho zdochne motor a už ho nenaštartujete. Pred dvomi rokmi ma oprava stála cca 500€ (čerpadlo+práca). Po dvoch rokoch znovu odišlo, na čerpadlo záruka už nieje, takže znovu podobná suma alebo niečo iné (prípadne vrakovisko). O tom "iné" sa chcem poradiť. Ľudia v núdzi, ktorí nemajú zvyšných 500€ prišli na to, že v čerpadle je osadené kurvítko - tranzistor IRFZ44n a odpaluje ho v dôsledku aj jemného pridretia mechanickej časti. Môžem potvrdiť, pred dvomi rokmi som odpálil čerpadlo pri zapadnutí na šikmej rozmočenej lúke a v dôsledku malého množstva paliva v nádrži a neutíchajúcej snahy o vyhrabanie sa z blata...
Podľa chudobnejších, ale kreativnejších ľudí je ten IRFZ tranzistor zámerne poddimenzovaný, aby čerpadlo kľaklo pri akomkoľvek probléme, nasleduje repas čerpadla a biznis pre výrobcu čerpadiel. Tí šikovnejší prišli na to, že v 90% prípadov stačí vymeniť odpálený tranzistor za MOSFET IRLR3110 alebo IRLR 2950 a auto spokojne behá ďalšie kilometre. Áno, je to oddialenie kómy čerpadla, ale pri 16 ročnom aute nieje čo riešiť.
V zmysle zásady z
tejto stránky "Cim vic amper, lip lepe 55V, od -55° do 175°C, 110W a vice " chcem z
tadeto vybrať tranzistor a skúsiť zachrániť čerpadlo...
A čo potrebujem? Potreboval by som základné rady ohľadom prepájkovania tranzistora, načo si dať pozor napr. pri pájkovaní, či je treba riešiť chladenie tranzistora a podobne. Pájkovať to chcem pistolovou trafopajkou. Základy pájkovania mám, ale tranzistor som nikdy nepájkoval, IO som zvládol... ďakujem.